Popular Posts

Friday, May 25, 2012

Khitbah????

YaAllah..Rasanya diri ini masih muda lagi untuk dikhitbah...namun,si insan itu menggunakan hadis tentang 3 perkara yang membawa kpd kemuliaan wanita..Sungguh diri ini tidak mengerti..Bukan suatu perkara yang mudah sebenarnya dalam membuat satu keputusan yang akan menentukan masa depan dan sememangnya terasa cuak bila dikhabarkan berita yang amat mengejutkan ini.Walauapapun,bak kata kyrah,sepupuku terchenta,ikut kata haty yg diturunkn dry ilhamNYA...SO,bILA dah berfikir,bermusyawarh dan istikharah sememangnya akan menolak apaa-apa khitbah selagi tidak ku tamatkan pengajianku hinggalah aku berjaya memegang segulung ijazah pertama dalam bidang perubatan.Aku yakin Allah telah tetapkan yang terbaik buat diri ini dan setiap hamba NYA..nAMun..yakinlah.....Kita sebagai hambaNYA hanya mampu merancang namun Allah yang menentukan.Mungkin ada hikmahnya namun buat masa sekarang cinta pada ibu dan ayah ingin ku laksanakan sebelum pada lelaki yang bakal bergelar sang suami buat diri ini...Allah je YaNG berkuasa dalam menentukan sesuatu..Aku pasrah andai takdir tersurat untuk insan yang bukan aku dambakan..Kerna aku yakin akan ada hikmah yang tersembunyi....Aku bersyukur kerana Allah pernah menemukan dirimu kepada diriku sebagai satu mehnah dalam menghadapi sebuah kehidupan yang penuh dengan ranjau dan duri yang kadang-kadang menyesakkan jiwa tatkala melaluinya..Ketika di bumi ini aku menghayati detik-detik cinta yang manis bersama Allah SW.T.Sungguh indah sehingga tak mampu nak berpisah dari bumi ini.ku takut jika setibbanya aku di tanah kelahiran nanti aku akan melupakan segala kenangan amnis bersama ILLAHI di pencarian cinta di bumi barakah ini..KU coretkan pengalaman dan kisah tentang haty yg semaikn hari maikn rindu untuk pulang pada cinta fitrah..allahuakbar..

No comments:

Post a Comment