Popular Posts

Friday, May 25, 2012

Lelaki yang ku tunggu....


Tidaklah aku mendambakan insan sehebat mana..Sekadar insan yang mampu menghubungkan aku ke jalan Allah yang diredhaiNYA.Tak salah untukku menyimpan perasaan pada mana-mana lelaki yang aku inginkan namun ada batasannya duhai hati...Bukanlah insan yang sehebat sultan mahmud al fatteh..sesungguhnya aku juga tertunggu insan segagah itu....Namun aku yakin Allah akan beri yang paling baik buat diriku ini...Namun bukan cinta couple dan budaya taaruf tanpa perantara yang aku inginkan.Aku inginkan cinta yang berlandaskan syariat islam agar perkahwinan yang dibina kelak atas dasar Islam...Agar anak-anak yang ku bakal kandung kelak menjadi insan yang soleh jua solehah.Aku mengerti mengapa engkau melakukan suatu keputusan dengan terburu-buru.Hal ini kerana engkau tidak sedaya upaya melawan nafsu yang sedang bermaharajalela dalam diri.Oleh itu persiapkanlah dirimu duhai mujahid islam yang ku nantikan.Aku ingin sekali mengatakan yang aku sedang mempersiapkan diri untuk menjadi sayap kiri yang terbaik dalam berbakti kepada addinku ini.ku ingin mempersiapkan  diri menjadi bidadari syurga di dunia serta diakhirat.Aku akan sedaya upaya untuk solehahkan diri agar beruntung kedua tanganmu itu saat kau bergelar sang suami  buat diriku.Namun duhai adam yang dulunya kusanjung,mengapa harus kau berubah sekelip mata lantas mengejar cintaku yang tidak punya apa-apa.Aku manusia dan pastinya akan pernah membuatkan dirimu tersiksa.Sungguh aku pernah merasakan seksanya menahan rindu dan memendam hati pada insan yang kita inginkan.Namun jagalah batasnya sebaiknya.Takutkah dikau pada tuhanku dan tuhanmu tatkala kau dengan lancar melafazkan kata-kata yang menyesakkan jiwaku yang membuatkan diriku tidak keruan lantas takutnya akan diri yang menjadikan kau tertipu dalam fitnah wanita.Sedarlah...Pintu taubat masih terbuka.Sama-samalah kita mencari cintaNYA yang lebih pasti...Persiapkan dirimu lants akan ada yang solehah sedang menantimu sebagai bidadari dalam hidupmu suatu hari nanti..

p/s/:ku bnr2 menujukan luahanku ini buat insan yg bergelar adam..berubahlah lantas takutlah dan carilah cintaNYA....

No comments:

Post a Comment